01
.
10
01
.
10
Skrevet av Rebecca Borge
Foto:

En ny æra for grafisk produksjon og bærekraft

MAKE!Graphics, tidligere kjent som Allkopi Netprint, har gjennomgått en betydelig transformasjon som markerer en ny epoke for et av Norges største grafiske konsern. Etter 65 år i bransjen, har vi besluttet å endre navn for å bedre reflektere vår nåværende identitet og fremtidige ambisjoner.

Fra kopi til kreativitet

Espen Daland, administrerende direktør i MAKE!Graphics, forklarer navnebyttet:

"Det nye navnet representerer hvem vi er i dag. Det gamle navnet representerte hvem vi var for mange år siden. Mens kopi og print en gang var kjernen i virksomheten, har MAKE!Graphics utviklet seg til en fullskala grafisk bedrift med fokus på rådgivning, design, utsmykning og produktutvikling."

Strategisk forflytning og bærekraftig fremtid

Navneendringen signaliserer en strategisk forflytning fra en tradisjonell produksjonsorientert virksomhet til en mer rådgivende rolle for store og mellomstore bedrifter. Bærekraft blir satt i høysetet og vi har allerede gjort store investeringer i maskinparken som innebærer energieffektive løsninger. I tillegg har vi omstrukturert organisasjonen for å redusere vårt klimaavtrykk. Forbi er den tid når det var nødvendig å være tilstede på hvert gatehjørne. Nå stiller vi med fem solide produksjons- og kreative enheter for å serve våre kunder på best mulig måte. I MAKE!Graphics har vi en dedikert gruppe som ukentlig arbeider med å identifisere forbedringspotensialer på alle områder, fra hvordan vi behandler papirkapp til hvilke leverandører vi bør bruke.

Hvorfor MAKE!Graphics?

Navnet MAKE!Graphics er en naturlig evolusjon for oss. "Make" betyr å lage, noe som perfekt beskriver selskapets daglige virksomhet. Fra idéer og konsepter til design og produkter, vi skaper ikke bare fysiske produkter, men også relasjoner, muligheter og gode opplevelser.

Fremtidsvisjoner og kundefordeler

Med den nye identiteten følger en rekke endringer som vil gagne deg. Vi har utviklet en ny strategi med oppdatert visjon, misjon og verdisett. Vi jobber for en innovativ og bærekraftig retning, med fokus på å møte moderne miljøkrav og knytte til oss partnere og kunder som deler samme verdigrunnlag. Endringen representerer ikke bare et navnebytte, men en helhetlig tilnærming til grafisk produksjon for fremtiden.

Tilbake til toppen